Počet položek: 0 0,- Kč
RUN99
Vše pro běžce na jednom místě

Ať bolest nemá šanci – zkuste to s tejpy

Barevné pásky na těle už jistě znáte – tejpování pomáhá při rehabilitaci nejen vrcholovým sportovcům. Metoda usnadňuje život vášnivým běžcům i lenochům. Jak na správné kinesiologické tejpování?

Chcete se zbavit bolestí kloubů či svalů nebo jen potřebujete obnovit správné držení těla? Pak vám mohou pomoci barevné elastické pásky – tedy pokud je správně aplikujete vy nebo ještě lépe fyzioterapeut či odborník na tejpování. Nejenže tito pomocníci dokáží odstranit i chronické bolesti, ale poslouží také jako prevence před zraněním při sportu. Stejně tak jsou účinným rehabilitačním parťákem při rekonvalescenci starších zranění.

 Oproti starší fixní metodě tejpování elastické tejpy neomezují nositele v pohybu. Jak ale pásky fungují? Tejp je aplikován na protaženou část těla – při jejím stažení dojde ke svraštění pásky. Tím se nadzvedne kůže, vazy a svaly. Ve výsledku dochází ke zlepšení cirkulace krve a lymfatického systému, stejně jako zmírnění tlaku a bolesti v daném místě. Proto pásky podporují rychlejší hojení a pomáhají při rehabilitaci.

Jak na tejpování?

Aby tejpovací páska fungovala, je důležité ji správně aplikovat – samozřejmě na čistou a suchou kůži. Existují fyzioterapeuti, kurzy, workshopy i videonávody, avšak vše je jednou poprvé – a tak může být nejjednodušší možností poradit se s odborníkem. Pokud jste se rozhodli dát tejpům šanci, postupujte pomalu podle zvoleného návodu a dbejte na dodržování těchto pravidel, díky kterým bude páska funkční. 

  • před tejpováním pokožku omyjte, osušte a nepoužívejte tělové krémy, mléka ani oleje
  • tejpování probíhá vždy v napnuté pozici – ať už se jedná o sval či kloub
  • po umístění pásky můžete pásku teplými dlaněmi třít, teplem dojde k aktivaci lepidla
  • alespoň 30 minut po aplikaci tejpu omezte pohyb a vyhněte se běhu nebo cvičení
  • alespoň hodinu se vyhněte vodě 

Existují také případy, kdy je vhodné se páskám vyhnout. Nelepte tejpy na místa, kde se objevují alergické projevy, ekzém a vyrážky. Tejpy by neměly přijít do styku se znaménky, čerstvými rankami a jizvami. Jestliže vás omezují křečové žíly nebo se léčíte s cukrovkou, je lepší použití pásek konzultovat s odborníkem.

Týden bez bolesti

Na našem eshopu můžete vybírat ze dvou značek kvalitních tejpovacících pásek. Kine-max i Kinezio poskytnou oporu pohybového aparátu a okamžitou úlevu. Zatímco Kine-max můžete nastříhat pro konkrétní aplikaci, Kinezio přináší již předstříhané tejpy pro okamžité použití. A pokud se chcete dozvědět více, zbavit se bolesti nebo urychlit hojení zranění, pak se můžete začíst do knihy Tejpování pevnými a pružnými tejpy od Stanislava Flandery. Není páska jako páska – když se správně zalepíte, užijete si zdravý pohyb bez bolesti. Kvalitní tejpy vydrží až týden a jsou skvělým řešením, ať už patříte mezi běžce, kteří zapomínají na důkladné protažení, nebo jen pracujete v sedavém zaměstnání a bolí vás záda kvůli nesprávnému držení těla. Nevažte se – zalepte se!

Vložit komentář

Jméno
Email ( email není zveřejněn )
Váš příspěvek   ( Fotky můžete vložit po odeslání příspěvku. )
opiště kód
antispam
     Více informací